BMW 740e vernieuwd, Luxe, ruim en zuinig.

Met de komst van de BMW 740e vindt BMW’s eDrive technologie, uit de BMW i modellen na de X5 xDrive40e, 225xe en 330e, verder zijn weg naar het premium segment. De 7 Serie met Plug-in Hybride-aandrijflijn is er als 740e en verlengde 740Le, beide met 15 procent bijtelling dankzij een CO2-emissiewaarde van 49 g/km. De 740Le is bovendien uit te rusten met BMW’s intelligente xDrive vierwielaandrijving. De prijsstelling is als volgt:

Model Prijs Gecombineerd vermogen CO2-emissie Bijtelling
740e € 93.500,- 240 kW / 326 pk 49 g/km 15%
740Le € 98.500,- 240 kW / 326 pk 49 g/km 15%
740Le xDrive € 103.500,- 240 kW / 326 pk 53 g/km 21%

 

BMW eDrive in de 7 Serie.
De BMW 7 Serie Plug-in Hybride-modellen beschikken over een hybride aandrijflijn bestaande uit een BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor en een in de automatische 8-traps Steptronic transmissie geïntegreerde elektromotor. Het gecombineerde vermogen en koppel bedragen 240 kW / 326 pk en 500 Nm, terwijl het gemiddelde verbruik volgens de NEDC-norm op 2,1 – 2,3 liter / 100 km uitkomt. De topsnelheid ligt op 240 km/h en de acceleratie van 0-100 km/h duurt 5,6 seconden (5,7 seconden voor de 740Le, voor wat extra beenruimte) – het volledige overzicht van de technische gegevens komt in mei beschikbaar.

De energie voor de in de automatische 8-traps Steptronic transmissie geïntegreerde elektromotor wordt geleverd door een lithium-ion batterij met een netto capaciteit van 9,2 kWh die is ondergebracht onder de laadvloer van de bagageruimte.

De bagageruimte is ondanks de batterij onder de laadvloer met 420 liter (tegen 515 liter voor de reguliere BMW 7 Serie modellen) nog altijd zeer ruim. De standaarduitrusting is daarnaast uitgebreid met elektrische interieurvoorverwarming en –voorkoeling. De BMW 740e staat medio augustus in de showroom. Niet lang daarna kunnen we de auto dus op de weg verwachten.